fbpx

desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

Online adverteren: zelf de touwtjes in handen

Voor wie regionaal zaken doet, is het natuurlijk erg interessant om regionaal te adverteren. Dat je dit op elk ogenblik zélf kan doen, zonder nood aan een grafisch designer, maakt het des te aantrekkelijker. De Persgroep lanceerde daarom Ad friend. In enkele kliks zou je zelf je ad live zetten op HLN.be/regio.

Je vriend : adfriend van HLN

Je zal het zien: de beste ideeën heb je op locaties en tijdstippen die niet echt binnen de werkvloer- of uren vallen. Maar stel dat je net dat lumineuze campagne-idee hebt en je lay-out team is net de deur uit? Dan zit je eigenlijk met de gebakken peren.

Ad friend is een self-service advertentieplatform voor de online regiopagina’s van Het Laatste Nieuws, interessante pagina’s voor wie het nieuws uit zijn gemeente of regio op de voet wil volgen. Zo zouden dagelijks 159.420 bezoekers naar hln.be surfen met de regionale pagina’s als bestemming.

Het platform biedt je de mogelijkheid op eender welk moment in te loggen en je hebt de keuze een bestaande advertentie op te laden of eenvoudigweg zelf ééntje te maken. Dit doe je door een foto en logo op te laden, tekst in te voeren en er een kleurtje aan toe te voegen. Je vult de url van je landingspagina in, geeft je regio en startdatum aan en kiest uit een pakket met een aantal vertoningen:

Intro : 10.000 vertoningen € 199*
Basic : 25.000 vertoningen € 400*
Smart : 50.000 vertoningen € 500*
Premium : 100.000 vertoningen € 900*

* Tarieven exclusief BTW

Voilà, en je advertentie zou gedurende 2 weken te zien zijn op hln.be/regio. Zo simpel kan online adverteren zijn. Valt zeker eens uit te proberen.

Facebook : regionaal adverteren

Een andere mogelijkheid om erg regionaal te werken, wordt je geboden door Facebook.

Er zijn vier opties om mensen op een locatie te bereiken:

  • Iedereen in deze locatie : personen die in de geselecteerde locatie wonen. Je wil bijvoorbeeld advertenties voor een grote beurs of een belangrijk sportevenement tonen aan iedereen op een locatie.
  • Personen die hier effectief wonen:personen die in de geselecteerde locatie wonen Je wilt bijvoorbeeld advertenties voor een plaatselijk ziekenhuis of een sportschool tonen aan personen die op een locatie wonen.
  • Personen die hier geweest zijn: personen van wie de meest recente locatie binnen het geselecteerde gebied valt. Hieronder vallen personen die hier wonen of hier naartoe reizen.Je wilt bijvoorbeeld advertenties tonen voor tijdgevoelige verkopen aan mensen die recentelijk op een locatie zijn geweest.
  • Personen die reizen in de buurt van de gekozen locaties :personen die reizen in het geselecteerde gebied, Je wilt bijvoorbeeld advertenties voor huurauto’s tonen aan mensen die in een locatie reizen.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

Een nieuwe markt vinden via Facebook verkoopgroepen

Dat Facebook van alle markten thuis is, wisten we al. Dat het zich met de feature ‘verkoopgroepen’ zelf omtovert tot marktplaats kan ons dan ook niet verrassen. Of toch?

Adverteren op LinkedIn= win win win?

Hoe krijg je op de beste manier jouw boodschap bij de juiste mensen? Dat blijft de grote vraag bij het opmaken van je (online) marketingplan.

Online adverteren: zelf de touwtjes in handen

Voor wie regionaal zaken doet, is het natuurlijk erg interessant om regionaal te adverteren. Dat je dit op elk ogenblik zélf kan doen, zonder nood aan een grafisch designer, maakt het des te aantrekkelijker. De Persgroep lanceerde daarom Ad friend. In enkele kliks zou je zelf je ad live zetten op HLN.be/regio.

Hoe gebruik je de techniek van de gelijkaardige doelgroepen in Facebook

SEA of search engine advertising lijkt steeds meer en meer een volwaardig element te worden in de media mix van elke Vlaamse KMO. Wie heeft er tenslotte in Facebook nog geen "bericht gepromoot" ?

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten