Growth Driven Design

Webdesign gebaseerd op groeifactoren

Traditioneel webdesign is dood. Of toch bijna zullen we zeggen. Dat komt zo.

Bij de creatie van een nieuwe websites werden een heleboel hypotheses geopperd. Daarop voortbouwend werd een gans concept en design gerealiseerd.

Dit blijkt echter een vrij “gevaarlijke” manier van werken omdat alles gebaseerd was op deze aannames.  En die aannames kunnen fout zijn.

Bij “growth driven design” wordt dit anders aangepakt. Er wordt een basisconcept gemaakt maar vanaf dan neemt de klant (u dus) de rol van “projectbeheerder” over. 

Alle verdere design én aanpassingen van de website worden aangepast in functie van de cijfers die we bekomen via onze webstatistieken. De beste pagina’s, de beste call to actions, … enkel de winnaars worden beloond en zullen een definitieve plaats krijgen op de nieuwe website.

Traditioneel websidesign

  • Alles is gebaseerd op "lucky guesses" en aannames van de ontwerper van de site.
  • Grote initiële kosten
  • moeilijke timings
  • vaak tot 25% duurder dan gepland
  • onzekere resultaten
  • erg immobiele websites

Growth Driven Design

  • sneller in de markt
  • minder risico om wille van kleiner basisontwerp
  • investering gespreid in de tijd
  • makkelijker in te plannen
  • aangestuurd door gebruikers/klanten en niet door managers
  • maandelijkse verbeteringen

Hoe werkt growth driven design ?

Strategie

Baseer je strategie voornamelijk op hoe je website dagdagelijkse problemen van bezoekers kunnen verbeteren

Launch pad

Bouw snel een website die beter zal presteren dan je huidige wbesite maar die nog geen afgewerkt product is !

Continue Verbetering

Ontwikkel ideeën, test ze uit en laat je gebruikersdata beslissen over de juiste en foute beslissingen.

GEÏNTERESSEERD?

Wil je meer info over “growth driven design” ? Contacteer ons om er meer over te weten te komen.