in drie stappen

Content Marketing

DE KLANT CENTRAAL STELLEN

Mensen krijgen enorm veel reclameprikkels op zich afgestuurd. En dit allemaal met de bedoeling te overtuigen hoe kwaliteitsvol en voordelig producten of diensten zijn. Maar geloven we dat nog? En is de consument wel op zoek naar zulke boodschappen?

Eigenlijk kijk je best naar jezelf. Hoewel je misschien in de rol van zaakvoerder je product zo veel mogelijk probeert aan te prijzen, stap je ook dagelijks in de consumentenrol.
Wat trekt dan voor jou de meeste aandacht?
‘Onze broodmachine is de beste!’ of ‘7 tips om je brood nog lekkerder te maken’.

Content Marketing

TIPS & TRICKS VOOR EEN EFFICIËNTE CONTENT MARKETING

Hoe begin je nu aan die “content marketing” ? Of wat zijn de richtlijnen die we vanuit onze ervaring kunnen meegeven.

blogposts, video’s of infographics

Niet té technisch

Bekijk je product of dienst niet te technisch en in detail. Ga een stapje achteruit en probeer je in te beelden wat jouw product/dienst betekent voor de consument. Welk gevoel ervaren ze erbij? Waarom maken ze er gebruik van? Hoe kan ik hen helpen of inspiratie bieden,…?
Kruip in de huid van jouw consumenten en beantwoord alle mogelijke consumentenvragen in blogposts, video’s of infographics.

Enkele voorbeelden:

  • Als verkoper van tuinmachines: Hoe maai je best je gras om het zo groen mogelijk te houden?
  • Als vastgoedmakelaar: Waar houd je best rekening mee bij het kopen van een huis?
  • Als bloemenwinkel: Welke bloemen zijn het meest geschikt voor een huwelijksboeket?
youtube videos

Niet té veel

Vele kleintjes maken iets groots. Je verspreidt beter vele kleine posts, video’s,… dan één lang of groot item. Beter geen “one hit wonder” dus.

Hoeveel korte youtube video’s heeft Coolblue al gepubliceerd? 


Het zijn er veel.
Van het demonstreren hoe je een SIM kaart in een iphone monteert, tot het uitleggen van het verschil tussen een iphone en een Motorola,…

Zo is er voor elk wat interessants.

Afhankelijk van de inhoud kan je deze eventueel verspreiden via verschillende online kanalen naar verschillende doelgroepen.

volg trends

Toptopicals

Speel in op toptopicals. 80% van je online content kan je perfect vooraf voorbereiden. Maar met de overige 20% heb je de mogelijkheid om in te spelen op hot items voor jouw consument.

Volg trends op social media en gebeurtenissen in de wereld. Met de nodige creativiteit en flexibiliteit maak je er zo een geslaagd blogartikel van.

Bijvoorbeeld. Als binnenhuisarchitect met toptopical ‘winteruur’: Hoe breng je meer gezelligheid en licht in je interieur?

met smartphone gefilmde video’s

Wees persoonlijk

Houd het persoonlijk. Je hoeft voor video’s geen filmploeg in te huren.

Mensen zijn het tegenwoordig gewoon om met smartphone gefilmde video’s te bekijken. Schakel personeel in als acteurs.

Dit geeft een gezicht aan je commerciële bedrijf en maakt het ontvankelijker voor de consument. Bovendien is het goedkoper voor jouw portemonnee.

GEÏNTERESSEERD ?

Mailbox biedt een uitgebreid gamma aan van diensten voor de KMO. Van veilige webhosting tot het aanmaken en beheren van websites. We helpen je ook op weg met marketing campagnes, opleidingen en zoekmachine optimalisatie.

In een notendop

Content marketing? Doen! Zowel voor SEO, als voor jouw consument is het een enorme meerwaarde. Want na inspirerende en relevante blabla komt belangrijke boumboum.

Heb je een vraag ?

Vul onderstaande gegevens in en we contacteren je zo snel mogelijk.