De integratie met sociale media van websites is momenteel ondenkbaar voor iedere zichzelf respecterende website. Alleen is dat vaak een vrij tijdrovend werk. Wie houdt er zich nog mee bezig om al die codes te kopiëren van LinkedIn, Facebook en Google+.
Bovendien geeft AddThis je inzicht je een “in depth” inzicht in het gebruik van de content van je websites op verschillende sociale media : het aantal shares, per medium en trending topics. Het basis abonnement is gratis. De professionele betalend. Uiteraard.
AddThis zou verplicht moeten zijn op elke website …
Als je zelf via knip en plakwerk alle buttons van Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn op je website wil zetten. Feel free en be my guest. Ik gebruik al sinds jaar en dag AddThis. Voor wordpress bestaat er er een mooie plugin die makelijke te installeren en waarbij je omzeggens geen problemen hebt. Maar ook voor op maat gemaakte websites is de installatie van addthis simpel (kijk maar bijvoorbeeld naar LokaalNieuws)
Maar uiteindelijk heeft je bezoeker er nog het meeste plezier aan om wille van de ruime kuize uit mogelijkheden. Als je lezer bovendien zelf ingeschrevn is bij AddThis, is het lijstje buttons dat getoond wordt in een volgorde en volgens een pikorde die hij of zij zelf gekozen heeft. AddThis laat ook toe het artikel/de post te printen of via email te versturen. Handig.
Vroeger bood addThis enkel de mogelijkheid aan de pagina’s te sharen of de “social media account” van de blogger te volgen, maar addThis ging nog een stapje verder : een gepersonaliseerde welcome bar voor facebook, twitter of Google+. Trending content en Smart Layers zijn de laatste geestekinderen van dit dynamish bedrijf.
en geeft je de noodzakelijke “sociale” inzichten over je website
Je kan de mooie sociale buttons gewoon “gebruiken” op je website of blog. Maar als je je inschrijft, krijg je toegang tot de “statistics” module waarbij je het totaal aantal shares, followers en clicks kan bekijken. Per paginas en per medium. Via een duidelijke interface.
Addthis gaat nog een stukje verder en analyseert het webgedrag van de bezoekers van je website in functie van inhoud. Dit laat hen toe op maat gemaakte suggesties te doen van gelijkaardige inhoud. HIer kan je een kleine demo bekijken.