fbpx

desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

Adverteren op LinkedIn= win win win?

Hoe krijg je op de beste manier jouw boodschap bij de juiste mensen? Dat blijft de grote vraag bij het opmaken van je (online) marketingplan. Online adverteren kan op allerlei manieren: adwords, remarketing, facebook, Instagram, … En hoe zit het met LinkedIn? Is het een optie? En heeft het potentieel?

Business talk

LinkedIn is ‘de facebook van de zakenmensen’. Of beter gezegd: het is een online sociaal netwerk, gericht naar werkgevers en werknemers. Zakenrelaties en ‘netwerking’ kunnen zo ook online worden verdergezet.

In tegenstelling tot bij facebook gaat het hier dus niet over vakantiefoto’s en je maaltijd vanavond (wat ook interessant kan zijn). Maar over vacatures en boeiende vakspecifieke berichten. Dit maakt het natuurlijk erg aantrekkelijk voor business-to-business (B2B) ondernemingen die hun zakelijke boodschap bij andere professionele personen willen nalaten. Zulke berichten zijn immers niet op hun plaats tussen alle selfies op Instagram.

Richt je pijlen naar het juiste doel

Dus, zit je in de B2B markt? Dan is LinkedIn een zeer geschikt kanaal om merkbekendheid te genereren. Maar bereik je er ook genoeg mensen mee? Ja, hoor!

Er zijn zo’n 2.850.000 Belgen actief op LinkedIn en dit aantal blijft de hoogte in schieten.

Niets kan tippen aan koploper facebook, maar in eerste instantie wil je de juiste mensen aanspreken.
Je kan je advertenties op LinkedIn heel specifiek richten tot een bepaalde doelgroep door het aangeven van:

Bedrijven: specifieke bedrijfsgrootte, markten of bepaalde ondernemingen
Functietitel: HR verantwoordelijke, productiemanager, communicatiemedewerker,…
Vaardigheden: is het moeilijk om er een functietitel op te plakken? Dan kan je kiezen uit een aantal skills, bv. Copywriting
Studies en diploma’s: het is geen garantie dat de persoon nog een job uitoefent in die richting, maar het geeft wel een indicatie
Groepen: veel LinkedIn-leden volgen bepaalde groepen die interessant zijn voor hun job

Balanceren tussen afbakenen en bereiken

Adverteren op LinkedIn is dus zeker het proberen waard. Maar voor je het in je online marketingplan integreert, moeten we misschien nog even de andere kant van het plaatje bekijken. Zijn er ook nadelen?
Net doordat het op LinkedIn mogelijk is zeer gericht een bepaald zakelijk publiek aan te spreken, is de CPM (cost per thousand impressions) en CPC (cost per click) relatief hoog.
Terwijl jij ijverig je doelgroep aan het afbakenen bent, komt LinkedIn vaak op de proppen met de melding dat deze te klein wordt. Dit maakt het een hele evenwichtsoefening tussen een specifieke targeting en voldoende bereik.

Linked IN of Linked OUT?

Adverteren op LinkedIn is mogelijk op verschillende manieren. Dit kan door een update op je company page te sponsoren:

Of door een tekstadvertentie aan te maken. Deze verschijnen rechts in de LinkedIn-tijdslijn:

https://twinklemagazine.nl/2016/12/b2b-klant-bereiken-adverteren-op-linkedin/

Wil je dus met een zakelijk bericht de professionele markt bereiken? Dan is LinkedIn zeker een optie met potentieel. Bovendien is het een heuse bron van mogelijk geschikte kandidaten voor jouw vacature. Dit maakt het voor bedrijven erg interessant om openstaande jobs te adverteren.
Wat je boodschap ook mag zijn: investeer voldoende tijd in strategie en doelgroep-bepaling. Zo haal je het meeste uit dat – toch steeds te kleine- budget.

Kunnen we jou hierbij helpen of wil je vrijblijvend meer weten over adverteren op LinkedIn? Aarzel niet om ons te contacteren.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

Online adverteren: zelf de touwtjes in handen

Voor wie regionaal zaken doet, is het natuurlijk erg interessant om regionaal te adverteren. Dat je dit op elk ogenblik zélf kan doen, zonder nood aan een grafisch designer, maakt het des te aantrekkelijker. De Persgroep lanceerde daarom Ad friend. In enkele kliks zou je zelf je ad live zetten op HLN.be/regio.

Dé snelle manier om online marketing te leren:Google Primer

Google Primer is een mobiele app voor Android of Apple IOS die op een duidelijke maar ook simpele manier uitleg geeft over de meest recente trends in online marketing. Het is dus bij uitstek een tool om je op korte tijd vertrouwd te maken met een aantal basisconcepten van internet marketing.

Google adwords : 10 praktische tips [update 2020]

De digitalisering van onze maatschappij gaat sneller dan ooit. Daar zit een pandemie voor iets tussen, maar het is ook een natuurlijke evolutie. Aankopen gebeuren hoe langer hoe meer online, van alle mogelijke producten. En uiteraard wil jij daar een graantje van meepikken. Dus heb je een website en/of een webshop laten maken. En nu?

Een nieuwe markt vinden via Facebook verkoopgroepen

Dat Facebook van alle markten thuis is, wisten we al. Dat het zich met de feature ‘verkoopgroepen’ zelf omtovert tot marktplaats kan ons dan ook niet verrassen. Of toch?

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten