fbpx

desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

sociale media : gebruik AddThis

Het gebruik van sociale media voor het sharen van content is hot. AddThis is een handige tool voor de bezoekers van je website om de artikels of pagina’s die op je website staan, te sharen met verschillende sociale netwerken.

content sharing op sociale media via AddThis

AddThis is een bookmarking dienst die toelaat om gemakkelijk content die je interessant vind te sharen op je sociale netwerken. Maar tegelijkertijd is het een interessante dienst voor adverteerders om inzicht te krijgen in het gedrag van de bezoekers van websites.

Het systeem is vrij makkelijk. Je plaatst een aantal share buttons op je website en via diverse analytische tools kan je het clickgedrag en sharing van je bezoekers analyseren. In die zin kan deze dienst antwoorden geven op een aantal prangende vragen zoals welke content vaak geshared wordt. Of met andere worden wat de lezers interessant genoeg vinden om te delen met vrienden en zakenrelaties. Addthis kan zelfs een aantal suggesties doen in verband met inhoud en artikels die interessant zouden kunnen zijn voor je doelgroepen.

Meer en meer evolueert het systeem ook naar een  analytics tool. Je kan met andere woorde inloggen op je dashboard en controleren vanwaar de traffic op je website komt : direct, via sociale media of via backlinks op andere websites. Je kan nog verder kijken en zien welke sociale media het meeste publiek naar je website stuurt. Daarnaast is het ook mogelijk om het aantal volgers te verhogen door ook “follow” buttons voor de bekendste sociale media toe te voegen aan je home of contact pagina.

(content) marketing

Meer en meer evolueert AddThis naar een volwaardige marketing tool waarbij ruimte is, naast content sharing, om ook content analyse te maken en clickgedrag te beïnvloeden.

Sinds midden november kwamen er een aantal “conversie-tools” bij om specifieke doelgroepen een  aangepaste boodschap te tonen en een op maat gemaakte call to action. Dat kan zijn om in te schrijven op een nieuwsbrief, nieuwe bezoekers welkom te heten, downloaden van een e-book. In die zin is AddThis op het terrein gekomen van een service provider zoals GetSiteControl, dat gespecialiseerd is in het toevoegen en actief beheren van call-to-action widgets. AddThis integreert wel beter met sociale media wat uiteindelijk ook beter is voor de seo van je website.

En uiteindelijk belanden we dan bij dé trend van 2015 : personalisatie van de gebruikerservaring bij een website bezoek. We spreken hier niet van de opdringerige manier van platte commercie va sommige websites maar van een persoonlijke aanpak waarbij de behoeftes van de gebruikers centraal staan. De call-to-action tools en recommended content tools zijn hierbij uiterst praktisch en zullen je helpen de user experience voor je bezoekers te optimaliseren. En dat is wat de eigenaars van AddThis ook duidelijk vermelden in de nieuwe mission statement :

“make the open web personal, which means our products are leveraging our 14 million-site network to help you, the small- to mid-size website publisher, achieve whatever goals you’re setting” .

Voor de gebruikers van wordpress, zijn er veel tools ter becshikking om bovenvermelde functionaliteiten te integreren op websites. Via deze link naar WordPress Plugins kan je een kijkje nemen en makkelijk AddThis integreren op je website.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

Hoe je WordPress media beheren met Happyfiles

WordPress is een fantastisch content management systeem. En eigenlijk werkt het beheer van de media ook naar behoren. Maar de standaard functionaliteit heeft zo weinig mogelijkheden. Gelukkig is er de happyfiles plugin die je mogelijkheden serieus uitbreidt.

5 killer rapporten voor Google Analytics

Google analytics is wereldwijd het meest gebruikte systeem om data van bezoekers op je website te beheren en analyseren. Maar soms kan teveel informatie verwarrend zijn. Gewoon omdat er teveel informatie ter beschikking is, is het handig om snel de belangrijkste rapporten te vinden.

3 technieken om je online marketing te verbeteren

Online marketing is "here to stay". Het valt niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven van een (Vlaamse KMO). Maar hoe ga je dit efficiënt aanpakken en welke zijn de valkuilen die je absoluut wil vermijden ?

bpost shipping manager plugin voor woocommerce

Met de ontwikkeling van de bpost shipping manager plugin voor woocommerce lijkt Bpost een een schot in de roos te hebben gerealiseerd. Omwille van de gebruiksvriendelijkheid en makkelijke installatie in wordpress, is het dé tool bij uitstek voor de eigenaar van kleine tot middelgrote shops om de logistiek van fysieke producten efficiënt en klantenvriendelijk te organiseren.