fbpx

desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

content, content en nog eens content

Sinds vorig jaar juni, heb ik 35 websites gebouwd. En als er 1 constante is die belangrijk is voor het slagen (gevonden worden !) is het wel de inhoud. En google geeft mij gelijk.

Content is moeilijk

35 websites. Dat is niet slecht voor een starter. Maar dat wil niet zeggen dat ik gemiddeld 4 websites per maand afwerk. Integendeel. Ik heb vaak meer dan 6 of 7 websites die een “work in progress” zijn.

De reden hiervoor is vaak dezelfde : wachten op content. Het “writers block” slaat toe bij mijn klanten vanaf het moment dat er inhoudelijk moet gewerkt worden. In eerste instantie kan dit nog opgevangen worden door latijnse teksten maar dat blijft toch maar behelpen.

Wat ik nodig heb zijn verhalen. Verhalen van ondernemers en wat ze doen.

Zo kreeg ik voor de bouw van de websites van transportbedrijf Robbyns een foto in handen van het bedrijf nét na de tweede wereldoorlog. Leuk en vooral inspirerend voor de home page.

Of hoe de slogan “tot uw dienst” nog een extra betekenis krijgt door deze bijna historische foto.

Foto’s met bijkomende uitleg kunnen echt inspirerend werken. Zeggedis is daar een typisch voorbeeld van. De foto’s die Charlotte me bezorgde hebben echt inspirerend gewerkt. De lay-out maken met content is daardoor een stuk makkelijker.

Je ziet echter de val ook van ver aankomen. Foto’s zonder een verhaal zijn … gewoon mooi maar niks meer.

De echte waarde van een beeld op een website krijgt door de context of het verhaal. Nubians Abode was erg inspirerend.  De aanstekelijkheid van de foto’s spat er gewoon van af en ik heb ook voldoende tijd genomen om in de leefwereld van de blogger door te brengen om het gevoel bijde foto’s naadloos samen te vatten in de website layout. Denk ik toch.

Maar content schrijven is moeilijk. Ik besef dat wel. Maar misschien stel ik de vraag gewoon verkeerd ? “Welke content wil je op de website zetten” is misschien (zeker) niet de meest sexy vraag te stellen aan een ondernemer. Misschien kan ik de vraag of vragen beter gewoon anders stellen ?

Content management is niet hetzelfde als een uniek verhaal vertellen

Wie ben je ? Wat doe je ? Wat zijn je troeven ? En wat heb je te vertellen ? Dat zijn de échte vragen die ik moet stellen aan een ondernemer. Hierdoor krijgt een statische term zoals “content management” een échte betekenis. Iets dat voelbaar en bijna tastbaar op het scherm komt.

Hetbestefinacieeladvies is daarvan een perfect voorbeeld. De niet traditionele menu-structuur “wie ben ik – wat doe ik en wat zijn mijn troeven” spreken veel meer tot de verbeelding van de zoveelste “home-diensten-contact”.

De laatste maanden is de ene na de andere update in het zoekalgoritme van google gepubliceerd. En veel technische mensen zijn al vele uren bezig geweest sites technisch te optimaliseren. Maar de belangrijkste constante in al deze wijzigingen zijn de pogingen van de zoekgigant om originele en frisse content hoger te waarderen dan andere.

En dat zou ook elke boodschap van al mijn websites moeten zijn : het unieke verhaal van elk van deze ondernemers vatten en tonen via een website. Werk aan de winkel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

De Moz Open Site Explorer : hoe te gebruiken

Vele bedrijven worstelen met objectieve gegevens over hun score in de zoekresultaten van Google. Het is immers niet makkelijk te zien hoe goed je website scoort. Welke zoekwoorden ? Welke zoekmachine ?

content, content en nog eens content

Sinds vorig jaar juni, heb ik 35 websites gebouwd. En als er 1 constante is die belangrijk is voor het slagen (gevonden worden !) is het wel de inhoud. En google geeft mij gelijk.

design trends voor 2015 – mobile first

"Be responsive or go home" had een perfecte titel geweest voor dit artikel en het is (wordt) dé design trend voor 2015.

Sociale media trends voor 2018

Social media is voortdurend in ontwikkeling. Het is niet langer alleen een plek om gênante foto's van jou of jouw vrienden te delen.