desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

de iThemes case

Er zijn zo van die dagen dat je bij jezelf denkt : knijp me in de arm want dit geloof ik niet.

Het is “good practice” om paswoorden geëncrypteerd op te slaan in een database. Dus in plaats van gebruiker “z@xxxx.be” en paswoord “123abcd” sla je bijvoorbeeld md5 geëncrypteerde gegevens op. Dat zou dan zoiets worden als gebruiker “20eadb62da5e087787a3deeb088afbf1” en paswoord “9c98df872d24244696c393a1d26ab749”.

Bedrijven die niet dergelijk encrypties doen, lopen een verhoogd risico dat, eenmaal een hacker toegang heeft tot de database, de gegevens gewoon kunnen inlezen en gebruiken of misbruiken voor verschillende doeleinden. Nog erger wordt het als kredietkaartgegevens zomaar opgeslagen worden. En er zijn het laatste jaar veel voorvallen geweest : remember Icloud en sommige Hollywoord sterren.

Maar wat als … je vergeet te encrypteren en je bent gespecialiseerd in beveiliging van websites of in dit geval van wordpress websites. Dan wordt het pas echt kafkaiaans. Dat is nochtans exact wat Ithemes en hun Ithemes security Pro overkwam.  En dan moet je communiceren naar de markt en je klanten.

Dit is wat ze zeiden hierover : “There is no easy way to say this: We were storing your passwords in clear-text. This directly impacted approximately 60,000 of our users, past and current.”

Een knap staaltje van directe communicatie. En het meest bizarre is dat het aantal downloads na deze toch wel enigszins catastrofale communicatie, niet is in mekaar gestuikt. Integendeel.

Voor de liefhebbers, hierbij de link naar het Ithemes pers-communiqué.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print
Andere WordPress berichten

Unsplash : gratis foto’s voor je website

Gratis foto's voor op je website. Waar vind je die ?

Online marketing opleidingen-7 manieren om je kennis bij te spijkeren

Wil je het bereik van je website online vergroten? Dan ben je ongetwijfeld benieuwd naar meer over online marketing! Als je dat dan ook nog eens online kan vinden, bespaar je enorm veel tijd

website personalisatie

Veel is er al gesproken en geschreven over website personalisatie. Personalisatie is de ultieme vorm van gesegmenteerde communicatie. In plaats van dezelfde boodschap naar een massa (potentiële) klanten te sturen wordt er geopteerd om in functie van aankoopgeschiedenis en socio-demografische criteria een aanbod te doen dat op maat gemaakt voor de doelgroep of in essentie voor de desbetreffende persoon.

w3 total cache

Een van de beste technieken om de response-tijd van je website te verbeteren, is door gebruik te maken van cache.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten