De juiste marketing is een boek met marketing ideeën voor de KMO. Een must have and must read voor de moderne (KMO) marketeer.
Marketing is een wreed eigenwijs beestje. Enerzijds komt het er vaak op aan de juiste reflecties te maken maar ook om voldoende juist te reageren om een produkt of dienst aan de man te brengen.
Er is dus enerzijds een intellectuele component. Iets dat maakt dat je moet nadenken of op zijn minst je proberen te verplaatsen in de hoofden van de doelgroepen naar wie je een boodschap wil sturen.
Empatisch vermogen noemen we dat.
Anderzijds is er dus ook een actie element. Want enkel nadenken over je product leidt tot inactiviteit en dus een weinig efficiënte marketing. Analysis Paralysis volgens Napalm Death. Kampioenen van de “actie”.
Er is een boek dat de twee elementen probeert de combineren. Het heet “de juiste marketing” en is van de hand van Georges Dockx, KMO marketeer.
Georges is een down to earth marketeer die al sinds 2006 continu KMO’s bijstaat in de reflecties rond marketing en efficiënte tactieken. Vanuit die ervaring is het boek “de juiste marketing” er gekomen.
Zoals elk zichzelf respecterend boek, is het begin gebouwd rond de noodzakelijke reflecties die moeten gedaan worden alvorens er tot actie overgegaan wordt en vooraleer er geld tegenaan gegooid wordt. Lijkt me logisch.
Wat het boek echt origineel en aantrekkelijk maakt voor KMO’s en zelfstandigen, zijn de concrete voorbeelden van de verschillende marketing tactieken die ter beschikking staan : zoekersmarketing, Facebook, Adwords, CRM, email marketing en ga zo maar door.
Het is ook zeker geen saai boek geworden maar leest erg vlot mede door de vele voorbeelden uit de dagelijkse praktijk die vermeld worden.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn. Er is nu ook een website “dejuistemarketing.be” (juist, hoe heeft u dat kunnen raden) waar je het boek kan kopen voor nog geen 25 euro. Dat is goedkoper en efficiënter besteed dan blindelings je post te promoten op Facebook.
Me dunkt.
Je kan het boek “de juiste marketing” hier downloaden.