fbpx

desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

IFTTT : if this then that

Sinds een paar jaar is automatisatie in : zowel voor email marketing als voor sociale media management. Een van de eerste tools op de markt is IFTTT oftwel “if this then that”. Letterlijk vertaald : “als dit dan dat”. Wat zoveel wil zeggen als “als dit gebeurt, zorg er dan voor dat dat gebeurt. Handig.

IFTTT is een website (en app) die verschillende webapplicaties en websites koppelt met elkaar met het doel bepaalde acties te automatiseren. IFTTT werd gelanceerd in 2010 door Linden Tibbets.

Waarvoor kan je “if this then that” nu gebruiken ?

Je kan het gebruiken voor het beheer van je sociale media.

If this then that voorbeelden

Feedly

Als ik in Feedly een article tag met “twitter”, dan wordt dat artikel automatisch gepubliceerd op mijn Twitter account. Als iemand in mijn LinkedIn contacten van job verandert, krijg ik automatisch een email die me vertelt wie een andere job heeft met een link naar het desbetreffende artikel op LinkedIn.

Andere mogelijkheden zijn : als het morgen gaat regenen, stuur me dan een email met het weerbericht, bewaar automatisch al mijn flickr favorieten in mijn dropbox account. En een laatste : stuur alle fotos genomen via mijn iphone door naar mijn google drive.

Dit opent uiteraard gigantische mogelijkheden voor het (minder tijdsrovend) gebruik van sociale media en kan bijvoorbeeld perfect geintegreerd worden in een communicatie naar btc klanten waarbij bepaalde taken voor het beheer van sociale media kunnen geautomatiseerd worden.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

Simpele AB Testen in WordPress : een praktisch overzicht

Toegegeven. Het maken van een website is fun en het omzetten van een mooie layout naar html kan best soms tof en uitdagend zijn. Maar voor de meeste van mijn klanten staat de website centraal in de communicatie-strategie en is het niet enkel een kwestie van fun maar vooral van effectieve communcatie.

website personalisatie

Veel is er al gesproken en geschreven over website personalisatie. Personalisatie is de ultieme vorm van gesegmenteerde communicatie. In plaats van dezelfde boodschap naar een massa (potentiële) klanten te sturen wordt er geopteerd om in functie van aankoopgeschiedenis en socio-demografische criteria een aanbod te doen dat op maat gemaakt voor de doelgroep of in essentie voor de desbetreffende persoon.

3 Praktische marketing tips voor WordPress

Marketing tips zijn er bij de vleet. Typ het maar eens in Google. Wat zeldzamer is, zijn marketing tips voor Wordpress.

4 stappen voor een optimale wordpress beveiliging

Sinds het uitlekken van de Panama Papers en het daarbij horende lek in wordpress én drupal, vragen vele webeigenaars zich terecht af hoe ze hun website kunnen beschermen. Is wordpress wel zo veilig ?