fbpx

desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

geo mashup : localisatie van verkooppunten of reisbestemmingen

Geo-Mashup is een plugin die meerdere locaties op 1 google map kan tonen. Maar dat is niet alles !

Nutteloze localisatie via google maps ?

Je ziet het tegenwoordig meer en meer. Bij de contact pagina wordt een grote google map getoond met de locatie van het bedrijf op de kaart aangeduid. Maar wie gebruikt dat eigenlijk. Ik heb een gps hoor !

Het wordt wel interessanter als het desbetreffende bedrijf verschillende vestigingen heeft. Dat is er wel degelijk een contextuele waarde en biedt een kaart met localisatie van de verschillende vestigingen veel toegevoegde waarde. De potentiële klant kan dan kijken bijvoorbeeld welke vestiging het dichtst bij hem of haar in de buurt ligt. Of in de buurt van het werk om ‘s middag eens langs te komen.

We kunnen nog een ander voorbeeld nemen. Stel je verkoopt huizen. Dan heeft het wel degelijk zin om een kaart te tonen met daarop alle huizen die te koop aangeboden worden en in portefeuille zitten van de makelaar.

Tot nu toe was dat eigenlijk vrij zwaar werk en de meeste thema’s ondersteunen meestal wel een google map met 1 adres maar zeker niet verschillende. En als een dergelijke plugin gevonden worden, dan moet je telkens weer die verdomde adressen manueel gaan invoeren, verwijderen en up-to-date houden.

Localisatie via Geo-Mashup biedt veel extra functionaliteit

Zou het volgende scenario niet fantastisch zijn ? Je creëert via WP Types een database en je noemt die “huizen” (zie mijn vorige post – VIJF vernieuwende wordpress plugins). Voor elke van die huizen die in portefeuille zitten kan je nu een apart record maken in de database en beheren. je kan foto’s toevoegen, specifieke gegevens noteren enzovoort.

Via Geo-Mashup kan je nu voor elk van die huizen aparte coördinaten invoeren zodat de lokalisaties uniek gelinked is aan het “huis” of het custom post type “huis”. Of met andere woorden, je beheert op een dynamische manier de geo gegevens. Resultaat : je kan nu een globale kaart aanmaken met daarop alle huizen die je in portefeuille hebt. Deactiveer je nu een huis omdat het verkocht is, dan verdwijnt dit automatisch op de globale kaart van alle huizen.

En de plugin gaat nog een stukje verder. Na een akkoord van de bezoeker, kan de kaart “contextueel” gemaakt worden. Dat wil zeggen dat de kaart gaat gebruik maken van de lokalisatie gegevens van de gebruiker om resultaten op de kaart weer te geven. Dat gaat zo. De gebruiker duidt aan dat hij in Bornem woont. De contextuele kaart toont dan enkel de huizen in de buurt van Bornem.

Fantastische tool. Ik kan onmiddellijk een aantal gebruikers identificeren : immobiliën en reisagentschappen. Een wereldkaart met foto’s van bestemmingen. Of de aanduiding van een reisbestemming met foto’s van interessante locaties in de buurt van de bestemming. Mét foto’s !

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

effectieve designtrends in 2015

Nu we effectief al bijna 6 maanden ver zijn in 2015, is het een goed idee een kleine roundup te maken van wat de effectieve designtrends van 2015 zijn

10 tips om je achtergelaten winkelkarretjes te verlagen

68,53% is wereldwijd het gemiddelde van winkelkarretjes die in een webshop gevuld worden maar niet afgerekend. Dat is enorm. 10 praktische tips om dit voor je webshop te verbeteren.

mailbox support

Customer Service. Niet makkelijk te organiseren voor een eenmanszaak maar o zo nodig wat betreft de geïnstalleerde websites. Mailbox lanceert voor zijn klanten een "customer support" button.

Nieuwe klanten met Google Mijn Bedrijf

Als ervaren ondernemer weet je als geen andere dat het belangrijk is om bij te blijven met de ontwikkelingen in je markt. Als vakman werk je hard aan je bedrijf. Je volgt de noodzakelijke trainingen en je gaat ervoor. Want ondernemen is vooral doen!