desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

VIER super tips voor je website

In dit artikel probeer ik een aantal trends die belangrijk waren de voorbije maand samen te vatten in een aantal praktische tips. Zo wordt februari 2015 vooral gekenmerkt door een reeks aangekondigde wijzigingen van Google over de manier waarop ze het web gaan indexeren.

Tip 1 : Positieve discriminatie voor mobiele websites

In de aankondiging van 26 februari jl, laat Google er geen twijfel over bestaan : websites die geschikt zijn voor een mobiele weergave zullen positiever geranked worden dan gelijkaardige websites die niet responsive zijn.

Redenering hierachter is dat mensen, die meer en meer mobiele apparaten gebruiken om te zoeken op het web, verwachten dat de resultaten kwaliteitsvol zijn en dan heeft het weinig zin, met de iPhone in de hand, dat Google je doorstuurt naar een website die je op je mobiel apparaat niet kan lezen.

Je kan op deze Google Webmaster pagina makkelijk testen of je website “responsive” (geschikt voor mobiele apparaten) is of niet.

Ik had het eigenlijk al gezegd maar soit.

En dat zijn niet de enige wijzigingen die Google op stapel heeft staan : ze gaan ook #tweets terug opnemen in de zoekresultaten én het algoritme voor de ranking van websites zal voortaan vooral letten op het waarheidsgehalte van je website. Met andere woorden : “content is king” wordt een realiteit. Maar dat is voer voor een ander artikel.

Tip 2 : gebruik foto’s en beelden op je website

Meer en meer studies besteden er aandacht aan : websites die veel gebruik maken van (functionele) beelden, hebben een loyaler publiek dat ook langer op de website aanwezig blijft. En dus wordt het gebruik van beelden volgens mij dé trend van 2015.

Een toffe manier om foto’s op je website te integreren, is door gebruik te maken van een Pinterest account. Via deze tutorial kan je ook makkelijk een Pinterest widget op je website installeren.

Tip 3 : Zie wat er leeft op sociale media via BuzzSumo

Een van de tofste en meest praktische apps die ik de laatste tijd uitprobeerde, is BuzzSumo.  Via deze website kan je per zoekwoord zien wat populair is op de verschillende (sociale) media maar vooral ook wie het meeste “sociale credibiliteit” heeft over een bepaald onderwerp. Of misschien zelfs over je concurrent of je eigen bedrijf. De basisaccount is gratis. Voor extra functionaliteit moet je uiteraard bijbetalen. As usual.

Tip 4 : vermijdt de zeven dodelijke zonden van online marketing

Af en toe vallen een aantal artikels op in de dagelijkse routine van nieuwsitems die in mijn mailbox terecht komen. Niet zozeer om wille van de inhoud maar door de uitdagende titel : the seven deadly sins of online marketing is er daar één van.

Maar in tegenstelling wat vaak het geval is, is de inhoud er wel boenk op. En wat blijkt ? Stop met statische websites maar maak content gedreven websites die leven. Stop met “keyword stuffing” of het volzetten van je websites met kernwoorden die niks het het onderwerp te maken hebben of die vaak gewoon synoniemen zijn van mekaar. Creëer een Google MyBusiness Account en stop met copy-paste van content van andere websites. Google ziet het en hier vloekt men niet !

Wil je een duidelijk overzicht van wat je zelf kan doen ? Bekijk dan ons artikel over seo tips voor de KMO.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

Waarom je best AMP gebruikt op je website

Accelerated Mobile Pages, of kortweg AMP, zijn webpagina’s die specifiek aangepast zijn voor mobiele apparaten.

Handige woocommerce shortcodes voor je WordPress webshop

WordPress-shortcodes zijn een krachtige functie om met weinig moeite coole dingen te doen. Je kan er vrijwel alles mee doen. Met shortcodes is het inbedden van interactieve elementen of het maken van complexe pagina designs net zo eenvoudig als het invoegen van een enkele regel code.

WordPress Bookly plugin : online afspraken maken

Met deze WordPress plugin kan je het maken van afspraken via je website automatiseren.

adsense a/b testing

De bedoeling van adsense a/b testing is om varianten van advertentie-settings met mekaar te vergelijken en de efficiency van beide gevallen met mekaar te vergelijken : de performantie en CTR, het gebruik van kleuren enz.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten