fbpx

desktop

Mailbox blog

Mobile + tablet

Mailbox blog

Bolletjes

VIER super tips voor je website

In dit artikel probeer ik een aantal trends die belangrijk waren de voorbije maand samen te vatten in een aantal praktische tips. Zo wordt februari 2015 vooral gekenmerkt door een reeks aangekondigde wijzigingen van Google over de manier waarop ze het web gaan indexeren.

Tip 1 : Positieve discriminatie voor mobiele websites

In de aankondiging van 26 februari jl, laat Google er geen twijfel over bestaan : websites die geschikt zijn voor een mobiele weergave zullen positiever geranked worden dan gelijkaardige websites die niet responsive zijn.

Redenering hierachter is dat mensen, die meer en meer mobiele apparaten gebruiken om te zoeken op het web, verwachten dat de resultaten kwaliteitsvol zijn en dan heeft het weinig zin, met de iPhone in de hand, dat Google je doorstuurt naar een website die je op je mobiel apparaat niet kan lezen.

Je kan op deze Google Webmaster pagina makkelijk testen of je website “responsive” (geschikt voor mobiele apparaten) is of niet.

Ik had het eigenlijk al gezegd maar soit.

En dat zijn niet de enige wijzigingen die Google op stapel heeft staan : ze gaan ook #tweets terug opnemen in de zoekresultaten én het algoritme voor de ranking van websites zal voortaan vooral letten op het waarheidsgehalte van je website. Met andere woorden : “content is king” wordt een realiteit. Maar dat is voer voor een ander artikel.

Tip 2 : gebruik foto’s en beelden op je website

Meer en meer studies besteden er aandacht aan : websites die veel gebruik maken van (functionele) beelden, hebben een loyaler publiek dat ook langer op de website aanwezig blijft. En dus wordt het gebruik van beelden volgens mij dé trend van 2015.

Een toffe manier om foto’s op je website te integreren, is door gebruik te maken van een Pinterest account. Via deze tutorial kan je ook makkelijk een Pinterest widget op je website installeren.

Tip 3 : Zie wat er leeft op sociale media via BuzzSumo

Een van de tofste en meest praktische apps die ik de laatste tijd uitprobeerde, is BuzzSumo.  Via deze website kan je per zoekwoord zien wat populair is op de verschillende (sociale) media maar vooral ook wie het meeste “sociale credibiliteit” heeft over een bepaald onderwerp. Of misschien zelfs over je concurrent of je eigen bedrijf. De basisaccount is gratis. Voor extra functionaliteit moet je uiteraard bijbetalen. As usual.

Tip 4 : vermijdt de zeven dodelijke zonden van online marketing

Af en toe vallen een aantal artikels op in de dagelijkse routine van nieuwsitems die in mijn mailbox terecht komen. Niet zozeer om wille van de inhoud maar door de uitdagende titel : the seven deadly sins of online marketing is er daar één van.

Maar in tegenstelling wat vaak het geval is, is de inhoud er wel boenk op. En wat blijkt ? Stop met statische websites maar maak content gedreven websites die leven. Stop met “keyword stuffing” of het volzetten van je websites met kernwoorden die niks het het onderwerp te maken hebben of die vaak gewoon synoniemen zijn van mekaar. Creëer een Google MyBusiness Account en stop met copy-paste van content van andere websites. Google ziet het en hier vloekt men niet !

Wil je een duidelijk overzicht van wat je zelf kan doen ? Bekijk dan ons artikel over seo tips voor de KMO.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print

Uitgelichte artikels

Inhoud Artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Andere WordPress berichten

3 Praktische marketing tips voor WordPress

Marketing tips zijn er bij de vleet. Typ het maar eens in Google. Wat zeldzamer is, zijn marketing tips voor Wordpress.

Google adwords : 10 praktische tips [update 2020]

De digitalisering van onze maatschappij gaat sneller dan ooit. Daar zit een pandemie voor iets tussen, maar het is ook een natuurlijke evolutie. Aankopen gebeuren hoe langer hoe meer online, van alle mogelijke producten. En uiteraard wil jij daar een graantje van meepikken. Dus heb je een website en/of een webshop laten maken. En nu?

Gutenberg : ben jij een fan van de nieuwe wordpress editor ?

WordPress heeft op 6 december 2018 de nieuwe Gutenberg editor ingesteld als standaard editor voor het plaatsen van berichten. In dit artikel bekijken we de geschiedenis en mogelijkheden van deze visuale pagina bouwer.

SSL certificaat : noodzakelijk voor e-commerce

Het gebruik van een SSL certificaat is de evidentie voor alle eigenaars van e-commerce websites.